Helsingborgs IF

Provträna
Spelare födda 2017-2012
Vi tar emot spelare som vill spela i HIF i mån av plats i våra grupper. Om du vill träna kontaktar du tränaren som står högst upp under Kontakt på respektive lags hemsida.

Spelare födda 2011-2009

Under höstlovet arrangerar Helsingborgs IF provträning för pojkar födda 2009, 2010 och 2011.

Följ länken för mer information och anmälan.

P17-P19 (spelare födda 2006-2004)
Vi har inte öppna provspel i de äldre akademiåldrarna utan bjuder in spelare som vi scoutat.

Allmänna riktlinjer
Innan du hör av dig till oss vill vi att du själv pratar med din nuvarande förening och berättar att du kommer kontakta oss. När du hör av dig till oss och vill provträna kommer HIF att ringa din nuvarande förening, berätta att du har hört av dig till oss och att du under en period kommer att träna med HIF. Normalt när du kommer in och provtränar är du med på två till fyra träningspass.