Helsingborgs IF

Kläder
2021-03-19 19:40
QR kod

Nu är det möjligt att beställa kläder på XXL.

Skapa en profil på länken nedan.

Beställning görs på länk: https://teamsales.xxl.se/club/helsingborgsif

Går även bra att scanna QR kod ovan.

OBS: Endast röda kläder för överkroppen!

Utomhusträning
2021-01-28 19:39

Vi fortsätter med utomhustider!

Söndagar Kl. 12.00-13.30.

Maria Park, Kullavägen 150, 254 49 Helsingborg

Kom senast kl. 11.55, Klä era barn varmt.

Uppdatering kring Covid-19
2020-10-29 11:16

Smittskydd Skåne och Skånes Fotbollsförbund har kommit ut med nya rekommendationer och restriktioner kring Covid-19.

Helsingborgs IF har i samråd med ovan nämnda instanser samt våra läkare bestämt oss för att följa rekommendationerna, vilket innebär följande för vår verksamhet de närmsta tre veckorna:

• Inga HIF-lag kan åka på turneringar eller sammandrag.
  • Alla lag/åldersgrupper som tränar inomhus får ställa in sina träningar och matcher under denna perioden.
  • De lag som tränar utomhus fortsätter sin verksamhet som tidigare dock med utökade försiktighetsåtgärder som inget gemensamt ombyte, distansering, hälsa ej med handslag eller kramar samt drick bara ur egen vattenflaska.

Detta gäller från och med idag 28/10 och tre veckor framåt. Kommer nya restriktioner eller rekommendationer kan detta ändras med kort varsel.

Helsingborgs IF

Covid-19 och nuläget.
2020-09-03 09:08

Efter senaste veckans rubriker kring HIF och Covid-19 vill vi informera alla på ungdomssidan om situationen.

Förra veckan fick vi sex konstaterade fall I P19 av Covid-19 i samband med att våra spelare började skolan igen. Alla övriga spelare i P19 och P17 testades och fick negativa provsvar.

Efter samråd med HIF:s medicinska team och skånska smittskyddsenheten kom vi överens om att som en säkerhetsåtgärd stänga ner träningarna måndag till torsdag för de lag , P13-P19, som har ngn form av beröringspunkt med spelare, tränare eller personal inne på Olympia.

Skulle situationen förändras till det sämre, så kommer det nya besked i slutet av veckan. Annars beräknar vi att starta träningen igen på fredag.

Övriga lag från P12 och nedåt berörs inte av detta beslutet och anses inte behöva vidta några åtgärder.

Det vi vill poängtera extra mycket för alla våra lag både nu och framöver är följande:
- Var extra noga med distansering och håll avstånd i alla lägen.
- Var extra noga med symtom och att de som har symtom ska vara hemma i 48 timmar efter det att man är symtomfri. Inga undantag!
- Inga gemensamma ombyten till varken träning eller match.
- Hälsa inte med handslag eller kramar.
- Drick endast ur egna vattenflaskor.

Vi vill också uppmana alla föräldrar att hålla avstånd under matcher och träningar.

Vid frågor eller synpunkter, vänligen kontakta Jonas Ohlander på 0704-199425.
Uppehåll
2018-12-15 12:59